Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
   Jak wyłączyć cookies?    ROZUMIEM
^Back To Top
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

List otwarty nauczycieli Centrum Edukacji Zawodowej i Biznesu.


   W związku z opublikowanym przez Redakcję gorzowianin.com artykułem „Tragedia 16-latka. Padają pytania o przemoc i milczenie szkoły”, publikujemy stanowisko środowiska nauczycieli Centrum Edukacji Zawodowej i Biznesu, natomiast od portalu gorzowianin.com oczekujemy przeprosin.
Tragedia jaka się w ostatnim czasie wydarzyła głęboko poruszyła całe grono pedagogiczne naszej szkoły. Każdy z nas przeżywa osobisty smutek po odejściu chłopca, którego mieliśmy zaszczyt uczyć.
Stanowczo protestujemy przeciwko próbie łączenia śmierci naszego ucznia z rzekomą trudną sytuacją w szkole. Redakcja przed publikacją artykułu nie zweryfikowała hipotez w nim stawianych. W zamyśle Redakcji artykuł miał być jedynie zlepkiem komentarzy, które ukazały się pod jej pierwotną informacją dotyczącą tej tragedii. Tym samym Redakcja publikując tendencyjne tezy, których źródłem są niezweryfikowane pomówienia bliżej nieokreślonych komentatorów, sama siebie stawia w roli hejtera. Bardzo skutecznie gorzowianin.com podsyca sensację obliczoną na zwiększenie zainteresowania/ odsłon. Stawia się w roli forum do prowadzenia trudnych rozmów, ale bez sprawdzenia podstawowych faktów czyni krzywdę pamięci ucznia, który od nas odszedł. Podłością jest sugerowanie przyczyn tragedii bez jakiejkolwiek weryfikacji tej tezy. Czy autor artykułu nie ma świadomości jak głęboko może dotknąć rodzinę zmarłego chłopca, jego przyjaciół, kolegów ze szkoły i klasy? Portal pozwolił, aby pod ich artykułem wylewał się kolejny hejt i koncert pomówień, plotek, pogłosek publikowanych przez bliżej nieokreślone osoby, który dalej rani. Hejt w stosunku do całego środowiska naszej szkoły: nauczycieli, dyrekcji a nawet samych uczniów.
Treść artykułu godzi w naszą codzienną pracę, trud i wysiłek. Szkoła to miejsce nie tylko realizacji celów dydaktycznych, ale także wychowawczych i opiekuńczych. Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić uczniom poczucie bezpieczeństwa i komfortu. Dbamy o ich dobrostan psychiczny i emocjonalny. Reagujemy na wszelkie zauważone przejawy agresji, dyskryminacji, łamanie zasad współżycia społecznego i obowiązującego prawa. Realizujemy program profilaktyczno – wychowawczy, podejmujemy szereg działań mających na celu przeprowadzenie młodego człowieka przez trudny okres dorastania. Wspomagamy uczniów w realizacji swoich pasji i zainteresowań. W szkole przestrzegane są standardy pomocy psychologiczno – pedagogicznej, a uczniom z trudnościami udzielamy wsparcia.
Opublikowanym artykułem Redakcja podważa dobre imię szkoły, niszczy jej wizerunek. Jest to działanie wysoce niesprawiedliwe, ze szkodą dla naszych obecnych i przyszłych uczniów.
Zadajemy pytanie o dziennikarską rzetelność, profesjonalizm i etykę zawodową.
Dziś stajemy na straży przede wszystkim pamięci naszego ucznia Huberta, który zawsze pozostanie w naszych sercach, w obronie naszych pozostałych uczniów, którzy nie rozumieją postawy i celu Redakcji. Zostali postawieni w roli przemocowego środowiska, które nękało swojego kolegę z klasy/ ze szkoły. Nie ma zgody na takie uproszczenia, półsłówka i niby „tylko cytowanie komentarzy”.
W związku z tym prosimy mieszkańców Gorzowa i wszystkich w jakikolwiek sposób związanych z naszą szkołą oraz każdego, kto w tym trudnym dzisiejszym świecie pamięta, że kamieniami węgielnymi etyki dziennikarskiej są prawda, dokładność i obiektywizm - o udostępnienie tego tekstu.
Grono pedagogiczne Centrum Edukacji Zawodowej i Biznesu.

DZIEŃ OTWARTY W SZKOLE

Rekrutacja 2025 v1 dzie otwarty

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

Miło nam poinformować, że nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025 w wysokości 15.000 tys. na zakup nowości wydawniczych, zakup elementów wyposażenia do biblioteki oraz na realizację działań promujących czytelnictwo.
Otrzymana kwota pozwoli nam uatrakcyjnić przestrzeń do nauki i czytania.
Program realizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przy zaangażowaniu Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i Narodowego Centrum Kultury, oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej.
Ze względu na skalę oddziaływania jest to jeden z największych programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
 
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 logo

Kreatywnie na półkoloniach w CEZiB

Ferie z CEZiB 2025 top
   
Zapraszamy uczniów klas 6,7 i 8  na kreatywne i ciekawe zajęcia w czasie ferii do CEZiB
Proponujemy Wam
 
Zajęcia na pracowni robotyki w świecie Minecrafta, pracowni stolarskiej, mechanicznej, budowlanej, automotive i innych.
Wszystkie zajęcia odbywać się będą w naszej szkole przy ul. Warszawskiej 48. Warsztaty są bezpłatne.

Czytaj więcej...

Akademia Quartz w CEZiB!

Z dumą informujemy, że w naszej szkole odbyła się Akademia Quartz, wyjątkowe wydarzenie edukacyjne organizowane we współpracy z firmą TOTALENERGIES – światowym liderem w branży energetycznej i motoryzacyjnej.

Czym jest Akademia Quartz?

To prestiżowy program szkoleniowy, który ma na celu pogłębienie wiedzy uczniów z zakresu nowoczesnych technologii stosowanych w motoryzacji.
Uczniowie mieli okazję poznać tajniki nowoczesnych olejów silnikowych, ich wpływ na osiągi pojazdów, a także ekologię i bezpieczeństwo.

Czytaj więcej...

Kontakt CEZiB

Centrum Edukacji Zawodowej i Biznesu
w Gorzowie Wlkp. 
ul. Warszawska 48
  667-659-100 - sekretariat główny
  667-659-304 - sekretariat TM nr5, BSIS nr5
  667-002-737 - sekretariat TBiS nr1, BSIS nr1
  667-004-797 - pedagog/psycholog
  667-003-392 - asystent międzykulturowy/Aсистент Mіжкультурний
  667-659-210 - kursy dokształcania młodocianych pracowników
  667-004-738 - administracja
e-mail: cezib@edu.gorzow.pl
Copyright © 2025. Centrum Edukacji Zawodowej i Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim Rights Reserved.


Facebook skype digg